fbpx

ניהול פרויקטים בבניה – מאמרים

//ניהול פרויקטים בבניה - מאמרים

התחדשות עירונית – פרויקטים מומלצים

18/07/2019|

כיום יש מגוון רחב של פרויקטים של התחדשות עירונית בירושלים. עבור בעלי דירות ודיירים זאת אופציה טובה לשדרג את הדירות הישנות לדירות חדשות ויוקרתיות. עבור המצטרפים החדשים למרדף אחרי דירות זוהי הזדמנות לרכוש דירה איכותית וחדשה במחירים טובים. אם זאת צריך למצוא פרויקט אשר מנוהל על ידי קבלן אמין ומוכר, בעל ניסיון אשר שם דגשים […]

זמן שווה כסף – התמודדות עם שינוים בפרויקט

23/08/2018|

בתחום הבניה והנדל"ן, היכולת להתמודד עם שינויים יכולה לקבוע את ההצלחה או הכישלון של פרויקט. חברת ניהול פרויקטים בבניה אמורה לדעת לזהות ולהתייחס במהירות לשינויים שעלולים לגרום לכל הצדדים המעורבים לבזבוז זמן וכסף. הצורך להתמודד לדוגמה עם עבודה נוספת שלא תוכננה יכולה להביא לשינוי בתאריך סיום הפרויקט.

מהם היתרונות הנלווים להליכי ניהול פרויקטים בבניה?

19/02/2018|

תחום ניהול פרויקטים בבנייה הנו הליך מקצועי שנועד להבטיח עבור הלקוח, קבלת מוצר מוגמר איכותי העומד בתקנות הבנייה. הניבול והפיקוח יכולים להתבצע על פרויקטים החל משיפוץ והרחבה במבנה קיים או פרויקטים בתחום התשתיות ועד להליכי תכנון ובנייה של מבנים חדשים, בין אם זה מבני מגורים, תעשייה ומסחר או מבנים ציבוריים. ניהול פרויקטים בבניה מיושם על ידי חברות פיקוח וניהול המסייעות למזמין השירות שיכול להיות היזם, הקבלן או אדם פרטי. חברת ניהול פרויקטים בבנייה מחויבת להעמיד לרשותכם מגוון מנגנוני פיקוח, ניהול ובקרה בכל שלב מעבודות התכנון והבנייה בפועל. על החברה להעמיד מפקח בנייה מטעמה שנצא באתר הבנייה כל יום לצד מהנדס אזרחי המתמחה בליווי הליכי פיקוח הנדסי לאורך כל שלבי הפרויקט.

ניהול פרויקטים בבניה – כל שלב קובע! חלק ד'

29/10/2017|

אתגרים אשר דורשים שינויים במהלך פרויקט הינם דבר בלתי נמנע, גם כאשר מושקעים מאמצים רבים בהכנת תכנית הפרויקט ותכנון לוח הזמנים שלו. ניהול יעיל של אתגרים ושינויים, בייחוד כאלו אשר עלולים להשפיע על מועד הסיום של הפרויקט ועלותו הינו קריטי להצלחתו. לא פעם, בנקודות כאלו של הפרויקט באה לידי ביטוי יותר מכל החשיבות של חברות ניהול פרויקטים בבניה. הידע המקצועי והניסיון שלהן מאפשר התמודדות מיטבית עם שינויים כאשר יש צורך להחזיר את הפרויקט למסלול במהירות האפשרית, להתמודד עם עיכובים והוצאות בלתי צפויים וכו'.

ניהול פרויקטים בבניה – כל שלב קובע! חלק ג'

29/10/2017|

מעקב אחר התנהלות הפרויקט בכדי לוודא שהכל פועל על פי לוח הזמנים שהוכתב מראש חשוב ביותר להצלחת פרויקט בניה. כתבנו כבר על החשיבות של תכנית הפרויקט ותכנון לוח הזמנים שלו. עם זאת, ברגע שפרויקט בניה יוצא לדרך, לוח הזמנים הופך לכלי דינמי שיכול להשתנות עם התקדמות הפרויקט, ולרוב זה אכן מה שקורה בפועל. אחד מתחומי האחריות של חברות ניהול פרויקטים בבניה הוא מעקב וניטור התקדמות הפרויקט ועדכון שוטף של לוח הזמנים. בזאת כלול תיעוד זמני פעילויות שונות ומשך הזמן של כל אחת מהן.

ניהול פרויקטים בבניה – כל שלב קובע! חלק ג'

29/10/2017|

בחלקים הקודמים של המאמר עסקנו בשלבי עריכת התכנית והלו"ז במסגרת ניהול פרויקטים בבניה. בחלק זה של המאמר נתמקד בשלב השלישי – ניטור לוח הזמנים של הפרויקט.

 

מעקב אחר התנהלות הפרויקט בכדי לוודא שהכל פועל על פי לוח הזמנים שהוכתב מראש חשוב ביותר להצלחת פרויקט בניה. כתבנו כבר על החשיבות של תכנית הפרויקט ותכנון לוח הזמנים שלו. […]

ניהול פרויקטים בבניה – כל שלב קובע! חלק ב'

25/09/2017|

תזמון נכון של העבודות והמשימות השונות הכרוכות בפרויקט הבניה הינו האספקט הקריטי ביותר בניהול תהליך הבניה, והוא כמובן מהווה חלק מתחומי האחריות של חברות ניהול פרויקטים בבניה. לוח הזמנים של הפרויקט מחלק את העבודה על פי פעילויות שונות, ובנוסף גם מאפשר לצדדים השונים להבין מהן הפעולות שיש לבצע ומתי. כל הגורמים המעורבים בתהליך הבניה צריכים להיות מעורבים בתכנון לוח הזמנים הקודם לבניה בפועל.

ניהול פרויקטים בבניה – כל שלב קובע! חלק א'

22/08/2017|

המטרה של כל יזם או קבלן הוא לסיים פרויקט בזמן ובתקציב שנקבעו, וכאן נכנסים לתמונה שירותי ניהול פרויקטים בבניה. כדי לקדם פרויקט באופן יעיל ופרודוקטיבי יש צורך בהבנה מקיפה של תהליך הבניה, אשר כולל לא רק את הבניה בפועל, אבל חשוב אף יותר מכך ניהול ותכנון זמנים יעילים. מנהל פרויקטים אחראי על פיקוח וניהול כלל הפעילויות של הגורמים השונים המעורבים בפרויקט.

שירותי ניהול פרויקטים בשלב הבניה בפועל

30/07/2017|

ניהול פרויקטים מצריך ידע ובקיאות בתחומים שונים וכן משאבי זמן שאין תמיד ליזם או לארגון. שירותי ניהול פרויקטים מפנים להם את הזמן לעסוק בדברים אחרים וליהנות מראש שקט בידיעה שהפרויקט מנוהל ומפוקח על ידי גורם מקצועי ומיומן תוך שמירה על האינטרסים שלהם. פרויקטים של בניה כרוכים בתקציבים גבוהים עד כדי תקציב ענק, ודווקא בשל כך ישנה חשיבות רבה לניהול מקצועי שלהם, גם אם זה כרוך בעלויות. ניהול מקצועי של פרויקט בבניה יכול להוות את ההבדל בין הפסד כספי ניכר עקב כישלון של הפרויקט ובין פרויקט מוצלח ורווחי.

ניהול פרויקטים של התחדשות עירונית וקבוצות רכישה

25/07/2017|

ניהול פרויקטים בבניה הינו משימה מורכבת המצריך ידע וניסיון כל שכן בפרויקטים דוגמת תמ"א 38, פינוי בינוי וכן קבוצות רכישה. בעוד פרויקט בניה של בית פרטי מתחשב בצרכים וברצונות של משפחה אחת, כאשר מדובר על פרויקט תמ"א 38 או פינוי בינוי יש להביא להסכמה של מספר בעלי דירות לפני יציאת הפרויקט לדרך. לכן, לא פעם פרויקטים כאלו מתעכבים ואף 'נופלים' עוד בשלב הייזום.
 

*התקשרו עכשיו 3687