בחלקים הקודמים של המאמר עסקנו בשלבי עריכת התכנית והלו"ז במסגרת ניהול פרויקטים בבניה. בחלק זה של המאמר נתמקד בשלב השלישי – ניטור לוח הזמנים של הפרויקט.

ניהול פרויקטים בבניה בהתאם ללוח הזמנים

מעקב אחר התנהלות הפרויקט בכדי לוודא שהכל פועל על פי לוח הזמנים שהוכתב מראש חשוב ביותר להצלחת פרויקט בניה. כתבנו כבר על החשיבות של תכנית הפרויקט ותכנון לוח הזמנים שלו. עם זאת, ברגע שפרויקט בניה יוצא לדרך, לוח הזמנים הופך לכלי דינמי שיכול להשתנות עם התקדמות הפרויקט, ולרוב זה אכן מה שקורה בפועל. אחד מתחומי האחריות של חברות ניהול פרויקטים בבניה הוא מעקב וניטור התקדמות הפרויקט ועדכון שוטף של לוח הזמנים. בזאת כלול תיעוד זמני פעילויות שונות ומשך הזמן של כל אחת מהן.

לרוב עדכון לו"ז הפרויקט מתבצע אחת לחודש לפחות. מעקב יעיל כמובן כרוך בשיתוף הפעולה של כל הגורמים אשר לוקחים חלק בפרויקט ומבצעים את העבודה בפועל באתר הבניה. מצד אחד, עליהם לספק למנהל הפרויקט מידע אמיתי לגבי התקדמות העבודות מהצד שלהם, ומצד שני, לפעול בהתאם ללוח הזמנים המתעדכן מעת לעת. מעקב ועדכון שוטפים מאפשרים ציון של עבודות שהסתיימו, והערכת עבודות אשר מתבצעות בפועל – האם הן עומדות בזמנים או לא, או האם הן צפויות להסתיים בזמן או לא. בהתאם לכך, ניתן לשנות את התזמון של העבודות המתוכננות שעדיין לא החלו.

יכולות להיות סיבות שונות לאי עמידה בלוח הזמנים של פרויקט, ביניהן שינוי בתכנית הבניה, הוספה או הורדת עבודה מסוימת ועוד. תהיה הסיבה אשר תהיה, ניהול פרויקטים מוצלח חייב לכלול ביצוע התאמות באופן שוטף בלוח הזמנים בהתאם למצב בשטח וכמובן עדכון כל הגורמים המעורבים בשינויים שבוצעו.  

חברה לניהול פרויקטים אמונה על קידום יעיל של פרויקט, גם אם ישנם עיכובים בלוח הזמנים. על החברה לנתח את התקדמות הפרויקט בכדי לקבוע האם השינויים בלוח הזמנים ישפיעו על תאריך הסיום שלו. לא כל עיכוב בעבודה ישפיע בהכרח על תאריך הסיום, שכן לא כל עבודה תלויה בסיום אחרת, וניתן לבצע מספר עבודות במקביל. במידת האפשר, על חברת ניהול פרויקטים לנסות ולמצוא פתרונות למניעת עיכובים, ובייחוד עיכובים בעבודות שיכולות להשפיע על תאריך הסיום של הפרויקט כולו, ולמזער את ההשלכות הפיננסיות שלהם.

שירותי ניהול פרויקטים מבית קבוצת מנוס

יזמים וארגונים רבים עושים שימוש בשירותים מקצועיים של ניהול פרויקטים, מתוך הבנה שלקידום מוצלח של פרויקט יש צורך במנגנון יעיל. קבוצת מנוס כוללת אנשי מקצוע מומחים במגוון רחב של תחומים כגון משפטנים ועורכי דין, רואי חשבון, אדריכלים, מהנדסים, פקחי בניה ועוד. המבנה הייחודי של החברה מעניק ליזם שקט נפשי בידיעה שישנו גוף מקצועי שמנהל את הפרויקט ומפקח על התקדמותו על כל היבטיו, בהתאם לתוכנית וללוח הזמנים.

לקבוצת מנוס, חברת ההתחדשות העירונית המובילה, ניסיון רב בייזום וכן ניהול פרויקטים בבניה, ומגוון פרויקטים יכולים ליהנות מן התשתית המקצועית שלה, החל מפרויקטים של בניית מבנה מסחרי או מוסדי ועד פרויקטים גדולים ומורכבים של התחדשות עירונית בירושלים דוגמת תמ"א 38 לחיזוק מבנה נגד רעידות אדמה, פינוי בינוי בירושלים וכן קבוצות רכישה.