במאמר זה נעסוק בחלק הרביעי והאחרון בניהול פרויקטים, והוא ניהול משברים, אתגרים ושינויים במהלך חייו של הפרויקט.

ניהול פרויקטים – התמודדות עם אתגרים

אתגרים אשר דורשים שינויים במהלך פרויקט הינם דבר בלתי נמנע, גם כאשר מושקעים מאמצים רבים בהכנת תכנית הפרויקט ותכנון לוח הזמנים שלו. ניהול יעיל של אתגרים ושינויים, בייחוד כאלו אשר עלולים להשפיע על מועד הסיום של הפרויקט ועלותו הינו קריטי להצלחתו. לא פעם, בנקודות כאלו של הפרויקט באה לידי ביטוי יותר מכל החשיבות של חברות ניהול פרויקטים בבניה. הידע המקצועי והניסיון שלהן מאפשר התמודדות מיטבית עם שינויים כאשר יש צורך להחזיר את הפרויקט למסלול במהירות האפשרית, להתמודד עם עיכובים והוצאות בלתי צפויים וכו'.

התמודדות עם אתגרים במהלך ניהול פרויקטים יכולה להיות לדוגמה על ידי שינוי סדר העבודות המתוכננות בלוח הזמנים ותזמון מחדש שלהן. שינוי משך עבודה מתוכננת הינה דוגמה נוספת לאופן בו מתמודדים עם אתגרים במהלך חייו של פרויקט. מנהל פרויקט יכול להיווכח למשל שעבודה מסוימת שלה הוקצו ארבעה שבועות מצריכה שישה שבועות. בכדי ששינוי זה לא ישפיע על מועד הסיום הסופי של הפרויקט, יהיה צורך לערוך שינויים בלוח הזמנים כך שהוא 'יספוג' את השבועיים העודפים. במידה ולא ניתן לצמצם משך עבודה אחרת כדי לפצות על העיכוב, הפתרון יוכל להיות הוספה של כוח אדם ושעות עבודה בכדי לנסות ולסיים את העבודה בהתאם ללו"ז המקורי.

ניהול פרויקטים בבניה יכול לכלול גם התמודדות עם אירועים חריגים כמו מזג אוויר בלתי צפוי או שביתות עבודה שאינן בשליטת הקבלן. אירועים כאלו בהחלט יכולים להקשות באופן משמעותי על עמידה בלוחות הזמנים.

שירותי חברת ניהול פרויקטים

אם כן, הצלחת פרויקט תלויה בניהול יעיל של ארבעת השלבים – הכנת תכנית פרויקט, תכנון לו"ז פרויקט, מעקב אחר התקדמות הפרויקט והתמודדות עם שינויים בלתי צפויים. חברה לניהול פרויקטים אמונה על כל אלו, והסתייעות בשירותיה יכולים להוות את ההבדל בין פרויקט מוצלח ורווחי לבין פרויקט כושל, במידה וליזם אין הידע והניסיון הדרושים לקידום יעיל של הפרויקט בעצמו.

קבוצת מנוס, חברת התחדשות עירונית בירושלים, מציעה שירותי ניהול פרויקטים ליזמים, מוסדות וארגונים העומדים בפני פרויקט בניה. לחברה ניסיון רב בניהול פרויקטים, ובכלל זאת פרויקטים מורכבים של התחדשות עירונית, פינוי בינוי בירושלים וקבוצות רכישה. הודות למבנה הייחודי של קבוצת מנוס הכולל אנשי מקצוע מתחומי המשפט, הפיננסים, אדריכלות והנדסה ועוד, החברה מסוגלת להציע שירותים מקיפים אשר מסוגלים לתת מענה מקיף ומהיר לכל צורך שעולה במהלך הפרויקט, משלב התכנון הראשוני ועד לסיום הפרויקט.