מינוח חדש-ישן ששב למודעות הציבורית בשנים האחרונות הוא המושג "בוטיק". אם, בעבר, לפני מספר עשורים, הכרנו אותו בקונטקסט של ביגוד ואופנה, כיום, ה"בוטיקיות" התפשטה גם לתחומים אחרים ושונים. יש לנו מלונות בוטיק, יקבי בוטיק, חברות נדל"ן בוטיק, פרויקט בניה שהוא "פרויקט בוטיק". למעשה, מה שעומד מאחורי המושג "בוטיק" הוא פנייה לקהל מצומצם ואקסקלוסיבי של לקוחות, המהווים פלח שוק מצומצם ומובחר. למרות ההתנשאות, אשר עלולה להשתמע מהכינוי "בוטיק", למעשה, מדובר בגורם פרקטי למדי – קל הרבה יותר להתאים מוצר/שירות או דירה לצרכיו של פלח שוק מצומצם וספציפי, מאשר לנסות לענות על צרכיו המגוונים של קהל רחב.

 

פרויקטים לזוגות צעירים – האם חייבים לחפש פרויקט בוטיק?

כמעט לכל פרויקט בוטיק יש צביון משלו: פרויקט אחד יפנה לזוגות צעירים ולמשפחות צעירות בתחילת דרכן, פרויקט בוטיק אחר יפנה למשפרי דיור – זוגות ומשפחות שברשותם דירה אחת וכעת, בשל התרחבות המשפחה (או נסיבות אחרות) הם מחפשים דירה גדולה יותר או דירה איכותית יותר. פרויקט בוטיק שלישי יפנה למצמצמי דיור – זוגות מבוגרים יותר אשר ילדיהם עזבו את הבית וכעת הם יכולים לרכוש דירה קטנה ואיכותית יותר וכן הלאה. בין פרויקטי הבוטיק ישנם גם פרויקטים לזוגות צעירים, אשר, מעצם היותם "פרויקטי בוטיק" נועדו לענות, ספציפית, על צרכיהם של דיירים מסוג זה.

 

מהם המאפיינים של פרויקט בוטיק?

בנוסף למענה הספציפי לצרכי פלח שוק מסוים, ישנם מאפיינים נוספים לפרויקטי בוטיק. פרויקטים כאלה ימוקמו באזורים יוקרתיים או באזורים מתחדשים אופנתיים מאד (תלוי מהו קהל היעד שלהם). ברוב המקרים, לא מדובר ב"מפלצת" מרובת דירות וכניסות (בניגוד, למשל, לבנייני הרכבת הישנים), העיצוב האדריכלי שלהם יהיה ייחודי ויבוצע על ידי אדריכל ידוע שם או אדריכל צעיר וחדשני (שוב, בהתאם לקהל היעד), ולרוב, פרויקטים כאלה יכילו, בנוסף לדירות ה"רגילות", גם דירות גג גם דירות גן. סביבת הבניין או הקומפלקס תהיה מטופחת באופן יוצא מגדר הרגיל, לבניין יהיה לובי סגור ומהודר, ובחלק מהמקרים בבניין או בקומפלקס יהיו שירותים המיועדים אך ורק לשימושם של דיירי הבניין (כמו בריכת שחיה, פינות ישיבה מאורגנות בלובי וכד').

אין ספק שלפרויקטי בוטיק ישנה איכות ברמה יוצאת דופן בנוף הבניה הישראלי, אבל, אין זה אומר כי הם מתאימים לכל אחד. ישנם אנשים שיעדיפו צורת מגורים שונה, סביבה סוציו-אקונומית מגוונת יותר או בניינים מרובי דיירים וכניסות. מדובר בעניין של העדפה אישית, וזו, כידוע, שונה אצל כל אחד מאיתנו. הדבר החשוב ביותר הוא שאתם תבחרו לכם את הדירה, הבניין וסביבת המגורים בהם תוכלו לחוש נינוחים, רגועים ומאושרים. כל השאר עשוי להיות עניין של אופנה חולפת או משתנה.