ניהול פרויקט תמ"א 38 הגדול ביותר בירושלים – רח' רבקה 22

ניהול פרויקט תמ

ניהול פרויקט תמ"א 38 רבקה 22 בירושלים – בשלבי עבודה

קבוצת מנוס, חברת ניהול פרויקטים, מקדמת את הפרויקט הגדול ביותר בירושלים בתחום של תמ"א 38. הפרויקט ברחוב רבקה 22 , אשר כולל 7 כניסות וסה"כ 56 בעלי דירות, נמצא נכון לפברואר 2017 בשלבי בניה.

ניהול פרויקטים של תמ"א 38 לחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה, מציב אתגרים משמעותיים, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על פרויקט בסדר גודל כזה. האתגר בא לידי ביטוי כבר בשלב הייזום הראשוני של הפרויקט, לאור הצורך לגבש הסכמה בין כל עשרות בעלי הדירות. גיבוש ההסכם המפורט מול נציגות הדיירים היה תהליך שנמשך מעל לשנה. הודות לצוות המקצועי והמנוסה של קבוצת מנוס, גובש הסכם ששמר על האינטרסים של כלל בעלי הדירות באופן מיטבי. יש לציין שפעמים רבות בפרויקטים של תמ"א 38 הפרויקטים 'נתקעים' בשלב זה אף כאשר מדובר על בניין בעל מספר דירות קטן. מכאן עולה החשיבות של ניהול פרויקטים בבניה מסוג זה על ידי חברה מקצועית כבר מן השלבים ההתחלתיים ביותר.

ניהול פרויקט תמ

ניהול פרויקט תמ"א 38 ברחוב רבקה 22, ירושלים – לפני תחילת העבודות

לאחר החתמת כלל הדיירים, ניתן היה לעבור לשלב הבא – שלב התכנון המוקדם. אנשי המקצוע של קבוצת מנוס הכינו תכנון אדריכלי מפורט לפרויקט גדול ומורכב זה, הגישו לוועדות הרלוונטיות תכניות מפורטות, ודאגו לקידום תהליך קבלת היתרי הבניה. הודות לידע המקצועי והניסיון של צוות קבוצת מנוס ועבודתם באופן עקבי ומאומץ מול הגורמים השונים בעיריית ירושלים וגורמי התכנון בה, התהליך קודם ביעילות, והחברה המשיכה לעריכת תכניות עבודה מפורטות.

בשלבי הבניה קבוצת מנוס מפקחת על העבודות בכדי לוודא שהן מתבצעות בהתאם לסטנדרטים הגבוהים שהוצבו כבר בשלב התכנון, תוך עמידה בלוחות הזמנים ובתקציב. בסיום עבודות הבניה בעלי הדירות ברחוב רבקה 22 בירושלים ייהנו מנכסים מחודשים עם תוספת בניה של כ-25 מ"ר לכל דירה, בבניין מחוזק נגד רעידות אדמה עם תשתית משודרגת ומעלית בכל כניסה. מיותר לציין כי שווי
הנכס יהיה גבוה באופן משמעותי לעומת שוויו טרם הפרויקט.

ניהול פרויקט תמא 38 ברח' רבקה 22 - הדמית מצב לאחר סיום

ניהול פרויקט תמא 38 ברח' רבקה 22 – הדמית מצב לאחר סיום

לאורך כל שלבי הפרויקט, כלל הדיירים נהנו מליווי ומענה מקצועיים, וזאת הודות למחלקה הייחודית של קבוצת מנוס – "הדייר במרכז". חשוב להבין כי לצורך קידום יעיל של פרויקטים מסוג זה, חברות ניהול פרויקטים בבניה אינן אמונות רק על הצדדים ה'טכניים', אלא צריכות לשים בראש מעייניהן את הדיירים ולהעניק תשומת לב ראויה לפן האנושי – בעלי הדירות עבורן הן מספקות את שירותיהן.

קבוצת מנוס, חברת התחדשות עירונית בירושלים והסביבה, מקדמת עשרות פרויקטים של תמ"א 38 בירושלים והנה חברה לניהול פרויקטים בעלת הצלחות מוכחות בתחום זה. פרויקט תמ"א 38 עבור חיזוק מבנים נגד רעידות אדמה, בניהול הקבוצה שבוצע ברחוב ריש לקיש 5, הסתיים בהצלחה. כאמור, נכון לפברואר 2017 הפרויקט ברחוב רבקה כבר בשלבי בניה, יחד עם שלושה פרויקטים נוספים בירושלים אותם מקדמת הקבוצה ברחובות שאול המלך, בן זכאי ודהומיי. שני פרויקטים נוספים ברחובות אבא חלקיה ודהומיי עתידים לעבור לשלבי הבניה במהלך מרץ 2017.