פרויקט תמ

פרויקט תמ"א 38 ריש לקיש 5 בירושלים – בשלבי עבודה

תמ"א 38 הוא פרויקט תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים נגד נזקי רעידות אדמה. עלות חיזוק מבנים ישנים היא גבוהה והכדאיות מבחינת היזם מגיעה הודות להוספת דירות בבניין שנבנות בקומות עליונות או דירות גן.

לתהליכי תמ"א 38 יתרונות רבים עבור הדיירים – הרחבת הדירה, הוספת מרפסת, הוספת ממ"ד, במקביל לשיפור משמעותי במראה הבניין ועמידותו בתקנים כנגד רעידות אדמה ולעיתים גם בניית מעלית בבניין, חנייה לדייריו ועוד. עם זאת, תהליכי תמ"א 38 כרוכים פעמים רבות בקשיים עקב ריבוי הדיירים בעלי האינטרסים במתחם, כמו גם חוסר הידע של הדיירים, אותו יכול לנצל מבצע הפרויקט.

לאור זאת מומלץ לדיירים בניין המעוניינים בביצוע תמ"א 38 להשתמש בשירותיה של חברת ניהול פרויקטים כבר בשלבים הראשונים ביותר של הפרויקט. חברה מקצועית ובעלת ניסיון תדע כיצד לפשר בין האינטרסים השונים של הדיירים, תסייע להם בהתנהלות מול הרשויות ותדאג לביצוע מיטבי של הבניה.

ליווי צמוד של חברת ניהול פרויקטים בבניה

פרויקט תמ

פרויקט תמ"א 38 שאול המלך 63 בירושלים – בשלבי עבודה

ניהול פרויקטים בהצלחה עד להגשמת תמ"א 38 מתחילתו ועד סופו מצריך ידע וניסיון רבים. ללא אלו, יהיה קשה לצלוח את השלבים השונים הכרוכים בתהליך חיזוק והרחבת הבניין בתמ"א 38:

  • הסכמה בין הדיירים – בשלב הראשון יש לגבש את הרעיון הכללי ולהגיע להסכמה בין הדיירים לגבי הפרויקט. יש לערוך אפיון ראשוני ומפרט טכני של הפרויקט כולו עד לפרטי פרטים, וכל זאת עוד לפני פגישה עם קבלן מבצע.
  • נציגות – מינוי וועד פעולה בשם הדיירים המוסכם על כולם וכמו כן בחירת עו"ד שייצג את הדיירים.
  • גיבוש הסכם – בשלב הבא מגבשים מסכם מפורט בין הדיירים, תוך התחשבות בצורכי כל הדיירים, ככל האפשר.
  • תכנון אדריכלי וקבלת היתרים – תכניות אדריכליות מפורטות נחוצות כדי לקבל אישורים מול הוועדות השונות. זהו שלב מורכב ביותר הדורש ניסיון רב וידע. חברה לניהול פרויקטים בעלת ידע וניסיון תסייע לזרז את התהליך מול הועדות השונות ותדאג לתכניות אשר ימקסמו את ערך הנכס בסוף התהליך כולו.
  • בניה ופיקוח – לאחר קבלת היתר בניה מתחיל שלב הבניה ופיקוח על תהליך הרחבת המבנה וחיזוקו נגד רעידות אדמה. בשלב זה לקבלן המבצע ולדיירים לא תמיד יש אינטרסים דומים. חברת ניהול פרויקטים תדע לבחור את הקבלן הנכון, לפקח על העבודה ולוודא שהאינטרסים של הדיירים נשמרים והתוצאה תהיה כמתוכנן ותוך עמידה בלוחות הזמנים.

 

 

שלב הוועדות והיתרי הבניה

פרויקט תמ

פרויקט תמ"א 38 בן זכאי 6 בירושלים – בשלבי עבודה

יש שיטענו ששלב הוועדות והיתרי הבניה הוא המורכב ביותר בכל התהליך של תמ"א 38. קידומו על ידי חברת ניהול פרויקטים יכולה לזרז את התהליך באופן משמעותי ולהשיג עבור הדיירים זכויות מקסימליות בהרחבת המבנה. בשלב הראשון מגישים לוועדה המקומית לתכנון ובנייה תכנית אדריכלית מפורטת.

לאחר שתוכנית זו עוברת את האישור הראשוני של הוועדה מגיע שלב ההתנגדויות. יש לפרסם את התוכנית ברבים ולתת לבעלי עניין הזדמנות להביע התנגדויות לתוכנית הפרויקט. חברת ניהול פרויקטים מנוסה תדע כיצד להימנע מהתנגדויות כבר בשלב התכנון ובכך תזרז את התהליך כולו. לאחר שלב ההתנגדויות, תנפיק ועדת הבניה היתר בנייה שכולל את תכניות המבנה ומפת מדידה, כמו גם את האישורים מטעם רשויות וגופים רלבנטיים. עם סיום העבודה, מספקת הוועדה גם טופס 4 המאשר את סיום הבניה.

קבוצת מנוס – חברת ניהול פרויקטים בבניה

פרויקט תמ

פרויקט תמ"א 38 רבקה 22 בירושלים – בשלבי עבודה

קבוצת מנוס, חברת התחדשות עירונית בירושלים, היא בעלת ניסיון עשיר בתחום של ניהול פרויקטים בבניה. הקבוצה מחזיקה בתו "איגוד חברות תמ"א 38 והתחדשות עירונית" והיא מנהלת בפועל פרויקטים מוצלחים לשביעות רצונם של כל המעורבים בהם. החברה כוללת אנשי מקצוע מובילים בתחום המשפטי, האדריכלי, ההנדסי, פיקוח הבניה ובכל אספקט הנדרש במסגרת תהליך תמ"א 38.

הקבוצה מלווה כיום עשרות פרויקטים של תמ"א 38 בירושלים ומלווה את הדיירים לאורך כל התהליך, החל מגיבוש ההסכמים המשפטיים, דרך ההתנהלות מול הרשויות המקומיות ועד לקבלת הדירה המשופצת והמרווחת.