כיום כבר מובנים וידועים היתרונות שבתהליכי התחדשות עירונית – בעלי דירות נהנים ממגורים בבניין מחוזק עם תשתיות משודרגות, הגדלה בשטח הדירה ועוד. עם זאת, רבים חוששים לצאת לתהליך התחדשות עירונית, ולא ניתן לטעון שהדבר אינו מבוסס. תהליכי תמ"א 38 וכן פינוי בינוי הינם מורכבים וארוכים וללא ניהול מקצועי שלהם על ידי גורם אמין, הם עלולים להיתקע בשלבים השונים של הפרויקט, החל מהשלבים הראשוניים ועד לשלבי הבניה בפועל.

ביתו של האדם הוא מקלטו ופעמים רבות הנכס היקר ביותר שלו, ומכאן ברור מדוע החשש בתחום של התחדשות עירונית גבוה במיוחד. ישנם דברים רבים שיכולים להכשיל את הפרויקט בשלבים השונים שלו.

פרויקט תמ

פרויקט תמ"א 38 בירושלים, ריש לקיש 5 – לאחר סיום

חברת ניהול פרויקטים בבניה – ראש שקט

מומלץ לצאת לתהליך התחדשות עירונית עם חברה יזמית אשר מתמחה בתחום של ניהול פרויקטים בבניה של תמ"א 38 ופינוי בינוי. כדאי לוודא שמדובר בחברה אשר כבר קידמה ומקדמת פרויקטים דומים, ואף לגשת ולהתרשם מבניינים בתהליכים כאלו, לשאול בעלי דירות בהם איך היתה החוויה שלהם וכו'.  

היתרון הגדול שבשירותי חברת ניהול פרויקטים הוא קבלת מענה מקיף וכולל לכל הצרכים, ולדעת שהאינטרסים של בעלי הדירות נשמרים בכל שלבי הפרויקט, והתהליך מקודם באופן יעיל ורווחי, עם מינימום משברים ועיכובים.

כאמור, ייתכנו אלמנטים שונים שעלולים לפגוע בהתקדמות שוטפת ויעילה של פרויקט התחדשות עירונית. להלן מספר דוגמאות:

אי הסכמות בין בעלי הדירות בבניין

ראשית, כדי שיהיה ניתן להתחיל בתכנון הפרויקט, יש צורך בכך שכל בעלי הדירות יביעו רצון בתהליך כזה כלל. באופן טבעי, כל בעל דירה רוצה לוודא שיפיק את המירב מהתהליך וימצה את זכויותיו, ולכן חילוקי דיעות גם בשלבים מתקדמים יותר יכולים להשפיע לרעה על ההתקדמות. אחת הדרכים להתמודד עם כך היא בחירת נציגות לבעלי הדירות, בתנאי שכל המעורבים מאמינים כי הנציג/ים שנבחרו אמינים ויפעלו באופן שקוף ואובייקטיבי לטובת כלל בעלי הדירות.

חברת ניהול פרויקטים מקצועית תוכל לסייע בגישור בין בעלי הדירות במידה ויתגלעו אי הסכמות.  

בחירה נכונה של אנשי המקצוע השונים לליווי הפרויקט

ראשית, על בעלי הדירות לבחור עו"ד שתפקידו להגן על הזכויות שלהם בשלבים השונים של הפרויקט. בחירה בעו"ד שאינו מתמחה ספציפית בתחום ובעל ניסיון בליווי פרויקטים דומים עלולה להתברר כבעייתית. בשלבים מתקדמים יותר יש לבחור את הקבלן המבצע וספקים נוספים.

חברה יזמית המתמחה בתחום של ניהול פרויקטים תחזיק בידע ובניסיון שיאפשרו לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר המתאימים לפרויקט הספציפי, בין אם מדובר על אדריכלים, מהנדסים, קבלנים וכו', בכדי לוודא שהפרויקט יעמוד בסטנדרטים גבוהים של בנייה. בנוסף, הודות לניסיון ולקשרים שברשותה, היא תשיג עבור הפרויקטים את השירותים והמוצרים במחירים הטובים ביותר, ובכך תמקסם את רווחיות הפרויקט עבור כל המעורבים, ובכלל זאת בעלי הדירות.

בסופו של דבר, בעלי דירות לעולם לא יוכלו לדעת מראש במאת האחוזים כיצד יתנהל הפרויקט, אבל בחירה נכונה בחברה יזמית או חברת ניהול פרויקטים תגדיל את הסיכוי לפרויקט משתלם שיתקדם בצורה חלקה ומהירה ככל הניתן בכל השלבים, החל משלב התכנון, הפעולה מול הרשויות והשגת ההיתרים, וכן הבניה בפועל. החברה תדאג לקידום יעיל של הפרויקט תוך עמידה בלו"ז ובתקציב שנקבעו, ובסיומו בעלי הדירות יקבלו את המוצר המוגמר בהתאם למה שסוכם והובטח בשלבים הראשוניים.

התחדשות עירונית בירושלים

רבקה 22 – פרויקט תמ"א 38 הגדול ביותר בירושלים – בשלבי עבודה

התחדשות עירונית בירושלים

קבוצת מנוס מובילה בתחום של התחדשות עירונית בירושלים, ומקדמת עשרות פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי בירושלים, חלקם הסתיימו או בשלבי בנייה מתקדמים. החברה מקדמת תהליכי התחדשות עירונית בירושלים בשיתוף מלא עם בעלי הדירות ואלו נהנים משקט נפשי בידיעה כי הפרויקט מנוהל בצורה הטובה ביותר.