הפעילות הענפה שצומחת בשנים האחרונות בתחום הבניה והנדל"ן בערים המרכזיות ובפריפריה מתבטאת בעיקר במסגרת פרויקט תמ"א 38, שעיקר מטרתו לחזק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה. מאחר ועלות חיזוק מבנים ישנים, שעלולים לקרוס בעת רעידת אדמה, יקרה מאוד, ניתן התמריץ הכלכלי לקבלנים וליזמים, שמעניק להם גם זכויות בנייה נרחבות וגם קבלת היתר בניה בקלות ללא צורך בהכנת תכנית מפורטת.

 

במקביל למטרה, שלשמה הוקם הפרויקט, נפתחת הזדמנות אדירה לבניה איכותית ומודרנית, שתוצאתה היא התחדשות עירונית, המעלה את ערך הנכסים ומשפרת את נראות השכונות הישנות, שנבנו לפני שנות ה- 80.

פרויקט פינוי בינוי - מתחם מעגלי יבנה בן זכאי

 

מה ניתן לשפץ ולשנות במסגרת הפרויקט?

במסגרת הפרויקט ניתן לאשר מגוון פעולות, הכוללות חיזוק מבנה, הוספת קומות לשם בניית יחידות דיור חדשות, הרחבת יחידות הדיור הקיימות, הוספת ממ"ד ו/ או מרפסת, מתן פתרונות חנייה, התקנת מעלית ושיפוץ כללי של לובי הבניין, חדרי המדרגות, חדרי השירות ועוד.

בהתאם לזכויות הבניה של התכניות החלות במקום, ניתן לבצע גם תמ"א 38 פינוי בינוי, אשר במסגרתו הורסים את הבניין הקיים, ובמקומו בונים בניין חדש לחלוטין.

שיפוץ חזית הבניין

 

לנצל את המומנטום

רבים מנצלים את פרויקט תמ"א, המשדרג את חזית בניין המגורים ומעלה את שווי הנכס, לצורך שיפוץ פנים הדירה. מאחר ומרבית הפרויקטים כוללים תוספות בניה כמו מרפסת וממ"ד, בד בבד ניתן גם להחליף את הריצוף, לשבור את הקיר החוצץ בין הסלון למטבח ועוד.

הסיבות שבגינן שווה לכם לבצע שיפוץ פנימי במקביל לפרויקט תמ"א

  • למשקיעים: דירה משופצת קלה יותר למכירה, הערך שלה עולה והתשואה שתרוויחו עבורה תהיה גבוהה יותר. גם למשכירים את הנכס מובטחת עלייה במחיר השכירות.
  • למי שבוחר להמשיך להתגורר בבית מובטחת עלייה ברמת החיים וזו הזדמנות ששווה לנצל על מנת להגשים את החלומות שעוד לא הספקתם, בין אם זה להחליף אריחים במקלחות ולהחליף את הצנרת או להתקין קירות גבס.
  • שיפוץ פנימי במקביל לפרויקט תמ"א מלכלך לכם את הדירה בפעם אחת, ואינכם צריכים לחשוש שמא תפריעו לשכנים עם הרעש והאבק, כי כולם איתכם, בערך באותה הסירה.
  • פרויקט התמ"א יכול לסייע לכם רבות בעת שיפוץ פנימי, מאחר ותוכלו לנצל את הפיגומים שמקימים לצורך הפרויקט, מיכלי הפסולת שממוקמים במורד הבניין ועוד. כל עוד תתאמו מראש, סביר שלא תהיה לאף אחד התנגדות שתיעזרו במשאבים הקיימים. נצלו את התשתיות הקיימות ותחסכו בהוצאות.
  • זוהי הזדמנות מצוינת להחליף את תשתיות הבית ולהתחבר לתשתיות החשמל והאינסטלציה החדשות, המותקנות בבניין.