בפרויקט בניה גדול יש אין ספור בעיות שעלולות לצוץ במהלך הפרויקט. בעיות אלה עלולות להשפיע על כל הפרויקט, לפגוע בלוחות הזמנים המתוכננים, לגרור הוצאות כספיות מיותרות, סכסוכים מול ספקים וגורמים שונים עד כדי תביעות משפטיות ועוד. ידועים מקרים בהם משברים גרמו לעצירת פרויקט בניה כליל.

במקרים רבים ניתן למנוע משברים מסוימים מלכתחילה ובאחרים, טיפול מקצועי יכול להביא לפתרונם באופן יעיל ומהיר. בהיבט זה היתרון של שרותי חברת ניהול פרויקטים ברור. לחברה המתמחה בתחום של ניהול פרויקטים בבניה יש ניסיון בניהול כל ההיבטים לאורך כל הפרויקט. המבנה הארגוני הכולל צוות מומחים בתחומים שונים, בעלי ידע מקצועי וניסיון, מאפשר מניעה מלכתחילה של היווצרות בעיות מיותרות וטיפול ראוי ומהיר ככל שמסתמנת בעיה.

סוגי משברים בפרויקט נדל"ן

פרויקט בניה מורכב משלבים רבים ומורכבים, כאשר בכל שלב ושלב יכולים להתעורר משברים שונים. בין המשברים הנפוצים ניתן למנות:

  • חוסר הסכמה בין השותפים במיזם.
  • התנגדויות למתן התרי בניה של השכנים והוועדות השונות.
  • חילוקי דעות עם הקבלן המבצע.
  • טיפול בבעיות בלתי צפויות המתעוררות תוך כדי הבניה, כגון אדמה מזוהמת, גילוי קווי ביוב בשטח הבניה, פשיטת רגל של קבלנים ועוד.

חברות ניהול פרויקטים בבניה מתמחות בפתרון בעיות כאלה בדרכים משפטיות, בדרך של גישור ובדרכים יצירתיות שונות.

משברים בפרויקט תמ"א 38 ופינוי בינוי

ניהול פרויקטים נדרש במיוחד בפרויקטים מורכבים דוגמת תמ"א 38 – חיזוק מבנים נגד רעידות אדמה ופרויקטים של פינוי בינוי בירושלים, משום שהבעיות בפרויקט כגון זה עלולות לצוץ כבר בשלבים הראשונים שלו. לדוגמה, אי הסכמה של דיירים שאינם מעוניינים בתהליך מסיבות שונות. הם מרוצים מהמצב הקיים, שואפים ליצור לחץ שיביא להם תנאים טובים יותר או אינם מעוניינים להיכנס לאי הנוחות הזמנית שצפויה להם.

החוק מאפשר היום לכפות על דיירים סרבנים לקבל את המתווה כולו, אולם כדאי לעשות זאת בדרך אנושית ומקצועית. חברה לניהול פרויקטים אשר מנוסה בניהול פרויקטים מסוג זה מכירה את החוק על בוריו ויכולה למנוע כבר בשלב הראשון מריבות מיותרות שעלולים להגיע לתביעות משפטיות ממושכות. דיירים שיבינו מגורם מקצועי כי אין בכוחם לעכב את הפרויקט, ישתפו פעולה עם תחילת הפרויקט.

 

 

 

משברים בהשגת היתרי בניה

שלב היתרי הבניה הוא שלב שגם בו יכולים להתעורר בעיות ומשברים. שכנים המתגוררים בסמוך יכולים להתנגד לפרויקט מסיבות שונות כגון חסימת כיווני אויר, בניה של שנים שפוגעת באיכות החיים, צפיפות אוכלוסייה ועוד. חברות לניהול פרויקטים יכולה לקצר תהליכים אלה לאור הניסיון המשפטי והמעשי שיש להן בתחום והן יכולות לפתור את הבעיה בכמה דרכים: ליצור הסכמים צולבים בין דיירים בסביבה על ויתור התנגדויות עתידי כאשר הם יצאו לפרויקט דומה. בדרך דומה ניתן להשתמש בדעות מומחים כדי להוכיח שהפרויקט אינו מהווה מפגע. הידע המקצועי, המעשי והמשפטי שמומחי חברות ניהול פרויקטים בבניה מביאות עמן, יכול להיות ההבדל בין מיזם מוצלח למיזם שלא יצא לדרך.

חילוקי דעות עם הקבלן המבצע

חוזה שעושים מול הקבלן המבצע הוא מסובך במיוחד וכולל מאות סעיפים ומפרטים. מורכבות החוזה רק מדגישה את הצורך בחברת ניהול פרויקטים משום שהכנה וניסוח בצורה נכונה של החוזה יכולה במקרים רבים למנוע מלכתחילה חילוקי דעות. חברת ניהול פרויקטים או חברות התחדשות עירונית ידעו גם איך להתנהל מול הקבלן ככל שיתקדמו העבודות ולפקח עליהן בכדי לוודא שהכל מתנהל בהתאם לתכנית. באם בכל זאת מתעוררים חילוקי דעת, אנשי המקצוע של החברה יידעו כיצד להביא לגישור עליהן בכדי שהעבודות לא יתעכבו שלא לצורך.