ניהול פרויקטים בבניה - תכנון ורישוימיזם בניה הוא פרויקט שרמת הידע והמקצועיות בניהולו היא קריטית להצלחתו לטובת הקבלן והדיירים. הבקיאות המקצועית חשובה משלב תכנון המיזם, דרך רישוי הפרויקט ועד לבניה עצמה. כל שלב ושלב דורש מומחיות, ידע והבנה בחוקים שונים וכל ניסיון לנהל מיזם בניה ללא ניהול מקצועי עלול לפגוע באיכות המיזם ולעכב את זמני הביצוע בשלבים השונים. זו הסיבה שרצוי לשכור חברה לניהול פרויקטים כבר בתחילת הפרויקט ובכך לשפר את הסיכויים למיזם איכותי ורווחי יותר.

ישנם יתרונות רבים בשירותי חברת ניהול פרויקטים, ביניהם:

  • חיסכון משמעותי בזמן – הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בשלבי התכנון והרישוי מול הרשויות.
  • תכנון נכון של הפרויקט – מבטיח פרויקט ריאלי ומשתלם, אשר מתחשב בצרכי הלקוחות והסביבה.
  • תיאום – חברת ניהול פרויקטים דואגת בין היתר לתיאום בין הגורמים השונים הלוקחים חלק בפרויקט בשלב השונים ובכך לקידום יעיל ומהיר של הפרויקט.
  • בחירת בעלי מקצוע – הודות לידע ולניסיון, חברת ניהול פרויקטים יודעת לבחור את בעלי המקצוע המתאימים ביותר לצרכים ולאופי המיזם הספציפי.
  • יישום לקחים – הניסיון המצטבר של חברת ניהול פרויקטים בבניה ממיזמים קודמים חוסך טעויות ועיכובים מיותרים.

 

ניהול פרויקטים – שלב התכנון

השלב הראשון בכל מיזם הוא שלב התכנון שבו יוצר הארכיטקט תכניות בניה לפי דרישות הלקוח. התוכניות האלה מהוות בסיס למיזם כולו וקובעות במידה רבה כיצד יראה הפרויקט. זהו שלב חשוב מאוד וניהולו על ידי חברות ניהול פרויקטים בבניה מבטיח כי לעבודה ייבחר ארכיטקט שמכיר מיזמים דומים וידאג לתכנון מיטבי.

תכנון קפדני מתחשב בצרכי היזם והדיירים, כגון ניצול מיטבי של תנאי השטח כמו כיווני אוויר ושמש או השתלבות המבנה בסביבתו. נתונים אלה ישפרו את איכות המיזם, יעלו את הסיכוי שהרשויות השונות יאשרו את הפרויקט. בפרויקטים מורכבים הכרוכים גם בשיווק דירות/בתים חדשים, תכנון נכון יקל בהמשך במאמצי השיווק של היחידות. בפרויקט תמ"א, למשל, תכנון נכון יבטיח מכירה קלה ומהירה של הדירות הנוספות תוך רווח מרבי ליזם, ומנגד, יבטיח לדיירים כניסה מהירה לדירות משופצות ומרווחות.

ניהול פרויקטים בבניה – שלב הרישוי

שלב רישוי המיזם הינו מורכב ודורש ידע והבנה נרחבים. ניהול שלב זה בצורה מיטבית יכול להיות ההבדל בין מיזם בינוני בעל שטח בניה קטן וזמני רישוי ארוכים לבין מיזם איכותי שבו מאשרים בניה על שטחים מקסימאליים תוך זמן קצר.

שלב הרישוי עובר דרך ועדת הבניה העירונית הבוחנת את פרויקט הבניה ובודקת כיצד הוא משתלב עם מבנים אחרים בסביבה. חברת ניהול פרויקטים בבניה מכירה היטב את כל שלבי הרישוי השונים והגורמים המעורבים וכך יכולה להביא לקיצור בזמני תהליך הרישוי ופתרון מהיר ויעיל של בעיות ככל שיעלו, תוך תאום בין גורמי הרישוי השונים. תיאום נכון יחסוך זמן ועלויות אגרה וימנע בזבוז משאבים מיותרים.

שילוב ותיאום בין אנשי מקצוע

בשלבי הפרויקט השונים, ובכלל זאת בשלבים הראשוניים של הפרויקט, מילת המפתח היא שילוב ותיאום בין הגורמים המקצועיים השונים המעורבים בו. עבודה ללא תיאום אנשי מקצוע עלולה לגרום לחוסר תקשורת ועיכובים. בין תפקידיה של חברת ניהול פרויקטים בבניה הוא לבחור את אנשי המקצוע המתאימים לפרויקט ולתאם ביניהם לטובת הפרויקט וכל המעורבים בו

קבוצת מנוס – ניהול הפרויקט שלכם בידיים הנכונות

קבוצת מנוס מציעה שירותי ניהול פרויקטים מקצועיים. הודות לצוות אנשי מקצוע מובילים ולניסיון הרב בפרויקטים בבניה, קבוצת מנוס, חברת התחדשות עירונית בירושלים, מקדמת פרויקטים ביעילות מיטבית, תוך עמידה בלו"ז ובתקציב שנקבעו. ניהול הפרויקט על ידי קבוצת מנוס מבטיח ליזמים קידום של הפרויקט ביעילות מרבית תוך מקסום הרווחיות.