תמ"א 38 בירושלים

התוכנית הממשלתית לחיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה הקרויה תמ"א 38 יצאה לדרך. התוכנית פורסמה בתקציבי עתק ונתמכה ע"י הממשלה והעיריות כבר לפני כמעט עשור. למרות זאת, בפועל מספר הפרויקטים של תמ"א 38 בישראל אינו רב כמצופה, ובכלל זה גם פרויקטים של תמ"א 38 בירושלים וסביבתה.

עם כניסתו לתוקף של תיקון 3 לתמ"א 38 ביוני 2012 החל תהליך מואץ של תכנון מתקדם במספר רב של פרויקטים בעיר ירושלים במסגרת תמ"א 38. לאורך שנת 2013 ובמהלך 2014 אנו נהיה עדים למספר רב של פרויקטים מסוג תמ"א 38 בירושלים.

קיימות סיבות שונות ומעצורים העומדים בפני מימוש פרויקט של תמ"א 38 בישראל: חסמים כלכליים, תהליכים בירוקראטיים, חוסר ידע בתחום, אי שיתוף פעולה וחוסר תקשורת בין דיירים ועוד. כל אלו הקשו על היזמים בדרך למימוש התוכנית הממשלתית – תמ"א 38 – וכך מנעו את תנופת ההתחדשות העירונית בכלל הארץ.

פרויקטים תמ"א 38 – קבוצת מנוס

במסגרת המאמצים לחשיפה ולהדגשת החשיבות של מימוש תמ"א 38, קבוצת מנוס מפעילה מערך ארגוני שלם המורכב ממחלקות שונות. בין אלו, מחלקת 'הדייר במרכז', הפונה לדיירי בניינים העומדים בדרישות תמ"א 38, מדריכה ומלווה את התהליך לכל שלביו באופן צמוד, אישי ומעל הכל, מקצועי.

תחום ההתמחות העיקרי של קבוצת מנוס הינו מרחב העיר ירושלים על שכונותיה הוותיקות. קבוצת מנוס שמה לה ליעד להיות חלק מהפרויקט הארצי של תמ"א 38, ולעצב את ההתחדשות העירונית בירושלים.

עד כה, צלחה קבוצת מנוס במימוש פרויקטים של תמ"א 38 בירושלים התורמים לתחום התחדשות עירונית בירושלים, בשכונות שונות בעיר, ביניהן: שכונת קריית מנחם, שכונת גונן קטמון, שכונת קטמון הישנה, מרכז העיר ועוד. בגלריית הפרויקטים ניתן להתרשם ממגוון פרויקטים של תמ"א 38 בירושלים של חברת מנוס – חברת התחדשות עירונית.

קבוצת מנוס תשמח לעמוד לצד פרויקטים חדשים, ומעודדת פניות של דיירי בניינים העומדים בדרישות תמ"א 38 בירושלים ובכלל הארץ. כמו כן, הקבוצה מסייעת לדיירים לבדוק את עמידת המבנים בדרישות.

ליצירת קשר בנושא עם קבוצת מנוס, לחצו תמ"א 38 בירושלים.