קבוצת מנוס – חברת ניהול פרויקטים תמ"א 38

ניהול פרויקטים תמ

ניהול פרויקטים תמ"א 38 – שאול המלך 63 בירושלים – בשלבי עבודה

קבוצת מנוס, חברת ניהול פרויקטים בבניה, הנה חברה יזמית בתחום הנדל"ן המתמקדת בעיקר בתחום ההתחדשות העירונית ומתמחה בניהול פרויקטים מורכבים דוגמת תמ"א 38 – תכנית חיזוק מבנים נגד רעידות אדמה, פינוי בינוי וקבוצות רכישה. הקבוצה נושאת את תו "איגוד חברות תמ"א 38 והתחדשות עירונית", ארגון אשר מאגד את כלל החברות המובילות בארץ, המקדמות פרויקטים של תמ"א 38. קבוצת מנוס סיימה בהצלחה פרויקט של תמ"א 38 ומבצעת כיום מעל 10 פרויקטים נוספים בפועל.

נכון לשנת 2020, קבוצת מנוס אמונה על ניהול של יותר מ-30 פרויקטים בתחום של תמ"א 38 בתחום ההתחדשות העירונית בירושלים. במסגרת זו היא מלווה מאות דיירים בתהליך בסופו ייהנו ממגורים בבניין מחודש ומחוזק ובדירה בעלת שטח גדול יותר. מעבר לשיפור באיכות החיים, בעלי הדירות יחזיקו בנכס שערכו עלה באופן משמעותי.

קבוצת מנוס כוללת אנשי מקצוע מן השורה הראשונה בתחום. הודות לכך היא מסוגלת להציע שירותים מקצועיים מקיפים המעניקים מענה מלא לכל הדרוש לקידום מוצלח של פרויקטים בסוג זה על היבטיו השונים, ביניהם היבטים משפטיים ופיננסיים, תכנון ואדריכלות, הנדסה וביצוע ועוד.

ניהול פרויקטים של תמ"א 38 הינו משימה מורכבת ביותר, שכן מדובר על קידום פרויקט תוך גיבוש ושמירה על האינטרסים של בעלי דירות קיימים. מעבר לכך, בשלבים השונים של הפרויקט, חברת הניהול פועלת גם מול הרשויות המקומיות וגורמים מקצועיים שונים רבים.

 

שלב ראשון בניהול פרויקטים תמ"א 38 – ייזום ומשא ומתן

שלב הייזום והמו"מ בפרויקטים של תמ"א 38 נמשך מספר חודשים. בשלב זה יש צורך להגיע להסכמה של כל בעלי הדירות. ניהול משא ומתן מול דיירים, כשלכל אחד רצון שונה ונקודת מבט אחרת מרעהו מורכבת ביותר. דרושה חברה מקצועית ובעלת נסיון על מנת לגשר בהצלחה ובהבנה על כל הפערים. פעמים רבות פרויקטים שאינם מקודמים על ידי חברת ניהול פרויקטים מקצועית מתעכבים בשלב זה ואינם יוצאים אל הפועל כלל.

תחילה, חברת ניהול פרויקטים תגיש לנציגות דיירי הבניין הצעה ראשונית. לאחר מכן ממונה ועד פעולה לייצוג הבניין במשא ומתן מול היזם. לאחר בחירת היזם, בוחרים הדיירים עורך דין לליווי הפרויקט. יש לציין כי את שירותי עורך הדין מממן היזם, ולא הדיירים. שלב הייזום כולל גם קביעת מפרט טכני מפורט על ידי נציגות הדיירים ואישור תכניות תמורה לכל דירה. לאחר מכן מוגשת טיוטת חוזה מפורטת, ולאחר אישורה על ידי הדיירים, חוזה אחיד נחתם בין היזם לבין כל אחד מהדיירים.

ניהול פרויקטים תמ"א 38 – שלב אדריכלות ותכנון

השלב הבא בתהליך ניהול פרויקטים של תמ"א 38 נוגע לאדריכלות ותכנון, והוא יכול להימשך בין 8 חודשים לשנה מיום חתימת ההסכם מול הדיירים והיזם הנבחר. בשלב זה מגובש תכנון אדריכלי מפורט יחד עם הדיירים ומכינים תכניות מפורטות להגשה, ביניהן תכניות קונסטרוקציה, תנועה ועוד. לאחר מכן נפתח תיק בקשה להיתר בניה. בסיום תהליך קבלת היתר הבניה, עורכים תכניות עבודה מפורטות.

ניהול פרויקטים תמ"א 38 – שלב בינוי והקמה

השלב האחרון בתהליכי תמ"א 38 הוא שלב הבנייה, אשר יכול להימשך בין 14 ל-18 חודשים. שלבי הבניה כוללים בניית יסודות ושלד, חידוש תשתיות חשמל מים וביוב, עבודות חיפוי ועבודות פנים, חיבור בין הדירות הקיימות לתוספות הבניה ועבודות גמר לרבות עיצוב פנים.

לאחר סיום הבנייה מוגש טופס 4, בקשה לחיבור מבנה ראוי לשימוש לחשמל, מים וטלפון. זהו שלב ראשון בכדי להתחיל תהליך של בדיקת המבנה, בסופו מתקבל אישור חיבור לתשתיות. לבסוף, מבוצע שינוי רישום צו הבית המשותף והצמדת השטחים החדשים לבעלי הדירות הקיימות.

ניהול פרויקטים – משלב הייזום עוד לגמר הפרויקט

קבוצת מנוס, חברת התחדשות עירונית מובילה, מנהלת פרויקטים של תמ"א 38 החל משלב הייזום והמשא ומתן מול הדיירים ועד לגמר הפרויקט ומסירת המפתחות לבעלי הדירות בהצלחה. הדיירים נהנים מן הידע המקצועי והניסיון הרב של קבוצת מנוס, אשר דואגת לכלל ההיבטים של קידום פרויקטים מסוג זה באופן המקצועי והמהיר ביותר, תוך שמירה על האינטרסים של כלל הדיירים.

קבוצת מנוס רואה חשיבות רבה בקשר עם הדיירים. במסגרת ניהול פרויקטים, הקבוצה מציבה את הדייר והקהילה במרכז, ומעניקה מענה להעדפות וצרכי הדיירים בכל שלבי הפרויקט, החל משלב התכנון, ועד לשלב הביצוע ומסירת מפתח הדירה בסיומו.

קבוצת מנוס מעמידה לרשות הדיירים מגוון רחב של אנשי מקצוע מנוסים מהשורה הראשונה, ביניהם אדריכלים, מהנדסים, שמאים, עורכי דין, מלווים פיננסים ועוד. כל אלו חוברים יחדיו על מנת להבטיח כי הדיירים ירוויחו מן התהליך באופן מקסימלי. שירותים מקצועיים של ניהול פרויקטים מבטיחים הוצאה לפועל של פרויקט באופן יעיל, תוך חסכון בזמן ובכסף. בתהליכים ארוכים ומורכבים כמו תמ"א 38 חשוב לבחור נכונה את החברה שתנהל ותקדם אותו עד לסיום מוצלח.